4.2.2012

Huolissaan, joo...

Viikolla näkyi lehdistössä olevan uutinen (esim. täällä), jonka mukaan mainostajat ovat huolissaan uusista tietosuojasäännöistä.
Mainostajien liiton mielestä vaatimus pyytää aina käyttäjien selkeä suostumus henkilökohtaisen tiedon tallentamiseen on ongelmallinen. Henkilökohtainen tieto on määritelty liian laajasti.
Jo on aikakin, että tulee sääntöjä tuohonkin asiaan. Nykymenossa minua ainakin on nyppinyt se, että jos on tarvinnut antaa yhteystietojaan esim. jollekin yritykselle, niin koskaan ei ole voinut olla täysin varma siitä, mihin ne omat tiedot lopulta päätyy. Monesti on käynyt niin, että esim. puhelinnnumero on annettu jollekin kolmannelle osapuolelle ja kohta kaikki saatanan puhelinmyyntifirmat ovat alkaneet soitella. Mikään ei nosta v-käyrää yhtä tehokkaasti kuin puhelinsoitto, jossa "langan" päässä joku tuttavallisesti käyttäytyvä ärsyttävä kloppi yrittää reteästi kaupata jotakin paskaa, jolla en tee yhtään mitään. Minun puolesta saisi tulla sellaiset säännöt voimaan, että kaikilta henkilökohtaisia tietoja käyttäviltä mainostajilta loppuisivat työt kuin seinään.

Ei kommentteja: