7.3.2013

Nyppyistä

Tällä viikolla minua on nyppinyt työpaikalla lähinnä seuraavat asiat.

1) Mikroaaltouunin käyttö

Miksi helvetissä se mikroaaltouunin ovi pitää jättää läjöttämään auki koko päiväksi sen jälkeen, kun on lämmittänyt ne eiliset visvaiset ruoanjämänsä? Joku tollukka jättää aina sen oven auki ja minä sitä paukutan sitten kiinni. Eihän siinä muuten mikään haittaisi mutta se mikron valo palaa koko aika, kun ovi on auki. Siinä mielessä kyllä typeriä nämä nykyajan vekottimet, sillä entisajan laitteissa valo paloi vain silloin, kun laitteella lämmitettiin ruokaa.

2) Merkkiäänet

Liittyen kahvinkeittimiin ja myöskin tuohon mikroaaltouuniin. Miksi niiden pitää piipittää ärsyttävän kovalla äänellä, kun kahvi valmistuu tai aika loppui? Luulisi, että ääneksi riittäisi yksinkertainen "pling" mutta ei. Kuuluukin "PIIP PIIP PIIP"! Ja jos esim. mikron ovea ei avaa hetikohta lämmityksen loputtua, niin johan kohta taas vingutaan "PIIP PIIP PIIP"!

3) Projektiraportointi

Miksi naapurikopin työntekijän pitää tulla aina raportoimaan minulle, jos projektissa tapahtuu aina jotakin pientä edistymistä/takapakkia? Ja minä en edes osallistu millään tavalla tuohon projektiin.

Lopuksi yleiseen jakeluun PRO-Tip, jonka avulla ainakin minun päivä muuttui paremmaksi tänään.

Jos joku mekaaninen vemputin ei toimi niin kuin pitäisi, niin laita liikkuviin osiin jonkinlaista rasvaa ja/tai kiristä kaikki ruuvit/mutterit. Johan toimii taas.

Ei kommentteja: