12.10.2010

Kysymysmerkit

Olenpahan vain pannut merkille, että ihmisten välisessä kanssakäymisessä yksittäisestä merkistä (tai niiden puutteesta) pystyy päättelemään aika paljon. Kyseessä on siis tuo otsikossa mainittu eli kysymysmerkki. Kun olen enemmän tällainen visuaalinen henkilö eli hahmotan, ymmärrän ja muistan asioita paremmin näkemällä niin varsinkin sähköisessä viestinnässä huomaan tuon kysymysmerkin helposti. Siis kun joskus harvoin satun saamaan joltain sähköpostia niin sieltä yleensä bongaan kysymykset helposti. Jotenkin koen nuo minulle esitetyt kysymykset siten, että vastapuoli on kiinnostunut ajatuksistani.

Jos miettii nuissa deittipalveluissa vaihdettuja viestejä sekä näitä muutamaa sähköpostituttua niin ei niitä kysymysmerkkejä kyllä kovin monesti pääse näkemään. Yleensä se on pätenyt hyvin varsinkin nuissa deittijutuissa, että jos niitä kysymysmerkkejä ei näy vastapuolen viesteissä, niin turha on odottaa kovin kummoista/pitkäaikaista viestien vaihtoa.

Ja yleensäkin nuiden sähköpostituttujen kanssa jos en itse ensin ole aktiivinen ja laita mitään viestiä niin ei ne muutkaan viestittele mitään. Muutaman kerran olen kokeillut mitä tapahtuu, jos en kirjoittele pitkään aikaan. Yhden kohdalla se menee niin, että ehkä parin kuukauden päästä tulee kysymys "mitä sulle kuuluu?" ja ei muuta. Toinen taas on sellainen, että hiljaista on, vaikka vuoden tai parikin putkeen.

Välillä olen miettinyt, että minkähän takia minä enää näihinkään pidän yhteyttä kun ei vastapuolella tunnu olevaan minkäänlaista mielenkiintoa yhteydenpitoon. Varmaankin luultavasti siksi, että jos katkaisen välit näihin niin eipä ole enää käytännössä minkäänlaista ajatustenvaihtoseuraa. Onhan minulla vielä vanhemmat ja yksi sisar mutta ei niidenkään kanssa voi ihan kaikesta keskustella.

Ei kommentteja: