7.2.2016

Yhteydenottoa odottaen

Tuli taas mieleen yksi unohtunut asia, kun satuin katselemaan nollan alapuolella olevia euribor-korkoja. Noista pakkasen puolella olevista koroista tuli mieleen syksyllä pankeissa tehdyt lainaruinaukset. Kun nykyään nämä rahoituslaitokset ovat käärineet kaikenlaista toimintaa yhteen, niin parista pankista ehdotettiin, että voisivat välittää tietoni yhteistyökumppaneina toimivilleen kiinteistövälittäjälle, jotka ottaisivat yhteyttä. Jos sitä kautta vaikka sattuisi uusi koti löytymään. Mikäs siinä, ajattelin ja annoin luvan yhteydenottoon.

Parin viikon päästä yksi kiinteistönvälittäjä soitteli ja kyseli asuntotarpeistani ja miten seuraan markkinoita. Samalla hän kertoili, että heillä kaikki myytävät kohteet laitetaan aina nettiin. Eipä tuo minua tuntunut auttavan, kun olen tehnyt asuntovahdit ja muutenkin seurailen netistä myytäviä kohteita aktiivisesti. Toisen pankin yhteistyökiinteistönvälittäjistä ei sen sijaan ole kuulunut yhtään mitään. Ja kun tämä pankki sattui olemaan vielä se, jossa oli tämä flegmaattisen oloinen asiakaspalvelija, niin minulle jäi vain sellainen kysymys mieleen, että välitettiinkö pankista tietojani eteenpäin ollenkaan vai eikö kiinteistönvälittäjää huvittanut ottaa yhteyttä, kun en ollut ostotoimeksiannon kanssa liikkeessä. Noh, sinällään helpottivat minun urakkaa sillä tavalla, että voin heivata tuon pankin mäkeen, jos tulevaisuudessa joudun nostamaan lainaa. Eipä huvita asioida tuollaisten yritysten kanssa, joissa sanat jäävät pelkiksi sanoiksi.

2 kommenttia:

Hehkuvainen kirjoitti...

Asiakas äänestää jaloillaan ja kukkarollaan, se on pankkienkin syytä muistaa. Flegmaattinen asiakaspalvelu ei koskaan tuota kovin hyvää tulosta. (Joskaan ei liian innokaskaan, tyrkky ei houkuta. Vaikeaa!)

Urpo Turpo kirjoitti...

Juu-u, keskitie olisi tässäkin tapauksessa sopiva.