25.10.2015

Unia ja ohjelmia

Tässä menneellä viikolla olen muutamana yönä nähnyt unia, jotka ovat jääneet mieleen vielä heräämisenkin jälkeen. En muista milloin viimeksi on näin käynyt, että useamman yön unet ovat muistuneet vielä aamulla, mutta pitkä aika siitä on.

Viime yönä näin unta, että minulla oli päällä joku valkoinen asu. Kovasti se muistutti M62:sta talviasentoon käännettynä. Lisäksi minulla oli vielä selässä sellainen musta keikkakassi. Näillä varusteilla varustettuna olin kuntoilulenkillä jossain lumisessa metsikössä. Ilmeisesti oli kevättalvi, kun lunta oli vähän ja aurinko paistoi siniseltä taivaalta.

Yhtenä yönä puolestaan näin unta, josta ei kovin hyvin jäänyt muistikuvia mutta kuitenkin sen verran muistan, että minulla oli jousipyssy, jolla ammuskelin nuolia muiden ihmisten perään. Kolmannessa unessa taas pyöri tämä kouluaikainen ihastus. Siinä hänellä oli miehenään joku kaljupäinen kaljamaha, joka oli minusta erittäin ärsyttävä juntti.

Tiedä sitten miksi tuollaisia unia on taas tullut nähtyä. Ehkä tuon nuolien ampumisen selittää se, että Arrowista alkoi uusi kausi, josta on tullut katsottua pari jaksoa. Tulipahan muuten mieleen tuosta äskeisestä yksi työpaikalla käyty keskustelu. Kuuntelin sivukorvalla, kun maatiaiskissa ja kihertäjä keskustelivat katsomistaan tv-sarjoista. Kihertäjä on minua huomattavasti vanhempi ja maatiaiskissakin ehkä sen viitisen vuotta mutta tuntui vain sille, että minun tv-sarjamakuni on ihan eri planeetalta verrattuna näihin kahteen.

8 kommenttia:

Noomi kirjoitti...

Ovatko kihertäjä ja maatiaiskissa naisia? Jos ovat, niin käsittääkseni loppujen lopuksi aika harvat naiset katsovat esim. Arrowia. Ikään katsomatta. Itse katsoin juuri Flashin 1. tuotantokauden putkeen. Enkä usko, että kukaan naispuolisista kavereistani olisi kiinnostunut katsomaan sitä:D Mulle se oli just sopivan köppöstä viihdettä kuumepäivien ratoksi.



Urpo Turpo kirjoitti...

Kihertäjä on mies ja maatiaiskissa nainen. Nämä tuntuivat katselevan Yleltä ilmestyviä ohjelmia, jotka puolestaan ei kiinnosta minua ollenkaan. Tiedä sitten mitä muut minun ikäiset katselevat. Jotenkin tuntuu, että nämä minun seuraamat sarjat on tarkoitettu hieman nuoremmille ihmisille.

Itse katsoin juuri Flashin 1. tuotantokauden putkeen

WTF... Nainen, joka on katsonut Flashia. Missä niitä tuollaisia harvinaisuuksia oikein kasvaa? o_O

Noomi kirjoitti...

:D Niitä kasvaa pikkupaikkakunnalla ja sellaisella vuosikymmenellä jolloin käytiin vielä kirjastossa koulun jälkeen lukemassa sarjakuvalehtiä. Se kun taisi olla ainoita huvituksia siellä silloin. Mutta mun mielestä se Flash oli parempi kuin Arrow. Arrow on liian arrogantti minun makuuni.

Urpo Turpo kirjoitti...

No eihän tuo mikään pikkupaikkakunta ole ollut, jos on kirjastoon päässyt. Minun korvessa vietetyssä lapsuudessa viikon kohokohta saattoi olla se, jos kirjastoautossa oli lainattavissa joku sarjakuvakirja, jota en ollut vielä lukenut.

Noiden kahden sarjan paremmuudesta en osaa oikein sanoa. Flash on ehkä enemmän "lapsellisempi" kun taas Arrow on puolestaan alkanut toistaa itseään. Mutta katseleehan noita aikansa kuluksi ja ennemin noita vielä katsoo kuin jotakin ykköseltä tulevia brittisarjoja tai kakkosen natsi-... siis saksalaisia sarjoja puhumattakaan jostain salkkareista ja muista "tositv"-pökäleistä.

Hehkuvainen kirjoitti...

Kihertäjä on mies? O_o Olin ihan kuvitellut naiseksi. Mielestäni naiset ja lapset saattavat kihertää, miehet eivät koskaan. Tai jos mies kihertää, niin jotain outoa siinä on :D. (Tämä siis vaan asiaan kuulumattomana sanojen käytön huomiona.)

Urpo Turpo kirjoitti...

Joo näin on. Tällä henkilöllä on melko "persoonallinen" tapa nauraa, ja tuo kihertäjä tuli ensimmäisenä sanana mieleen, kun kuulin hänen nauravan.

Hehkuvainen kirjoitti...

Unista vielä:
viime yönä olin työhaastattelussa. En tiedä mitä työtä tai paikkaa hain, mutta haastattelijana oli Antti Holma. Siinä pöydän ääressä jutellessamme kaappasin pöydällä olevasta Oivariini-rasiasta kouraani kunnon köntsän Oivariinia ja aloin levittää sitä p*rsvakooni, kun ajattelin että se jotenkin helpottaisi oloa. Pokka piti unessa kummallakin, mutta itsellä oli aamulla naurussa pitelemistä.

Urpo Turpo kirjoitti...

WTF² o_O No hyvä, että sentään Oivariiniä oli eikä mitään Keijua tai muuta vastaavaa kissanrasvaa. Voi jestas mitä unia... :D