31.5.2016

Kysymys naisille

Nyt on pakko hieman kysyä naisilta, ei tätä muuten ymmärrä... Minkä ihmeen takia siihen pään päällä olevaan pehkoon pitää tunkea niin paljon lakkaa/kärytettä, että siitä puskasta lähtevä kitku lähes salpaa hengityksen?(!)

Tänään toimistolle tuli joku haahka toisen paikkakunnan toimistolta ja sen kyllä huomasi. Nainen istahti avokonttorissa tyhjillään olevaan työpisteeseen, joka on n. nelisen metrin päässä minun pöydästä. Vaikka Työpisteiden välillä on sermiä niin siitäkin huolimatta se uskomaton kärväntö leijaili minun työpisteelle ja kirjaimellisesti minä MAISTOIN sen paskan käryn suussani! Pitääkö minun nyt tehdä ehkä valitus työsuojeluvaltuutetulle hengitysilman pilaamisesta vai harkita käytetyn kaasunassen tilausta Varustelekasta, jotta huomennakin uskaltaisi mennä hengittelemään työpaikan ilmaa?

Mutta yksi asia minua ennen kaikkea kiinnostaa tässä: miten nämä naiset pystyvät käyttämään tuollaisia teollisuusluokan tukehduttimia ilman, että itse tukehtuvat niihin?

7 kommenttia:

Hehkuvainen kirjoitti...

Nasse, toimistotarvikkeiden ykkönen!
Itse olen kovasti herkkä kaikenlaisille käryille, enkä voi käyttää hajuvesiä tai muutenkaan vahvoja tuoksuja. Hiuslakkaa kuitenkin käytän, että tukka pysyy kuosissa. Olen löytänyt sellaisen lakan, ettei se aiheuta minulle ongelmia, eikä toivottavasti muillekaan. Lisäksi käytän lakkaa aika maltillisesti. Mutta olen kyllä myös törmännyt ihmisiin, joilla se kemikaalikuorma on... no, huomattava. Useiden metrien päästä. Mietin toisinaan miten ihmiset voivat käyttää pyykinpesuaineita/huuhteluaineita, jotka minä voin haistaa samassa tilassa kulkiessani. Eikö heitä yhtään haittaa vaatteidensa suoranainen lemuaminen?

Nollavaimo kirjoitti...

Viimeiseen kysymykseen vastaus on tottumus. Niihin katkuihin tottuu ja lopulta ei tajua ollenkaan käryävänsä pöyristyttävästi. Mutta ei niitä ole pakko käyttää. Esim. minä en niitä käytä ollenkaan eikä meillä töissä muutkaan naiset käryä. Harmillista, että joudut kärsimään ja mielestäni voisit kyllä ihan ystävällisesti sanoa, että se haisu häiritsee. Koska se tosiaan häiritsee.

Urpo Turpo kirjoitti...

Niin, tottuuhan sitä paskan hajuunkin, jolloin sitä ei enää itsekään huomaa... Onneksi tämä hajuhaitta oli väliaikainen ja poistui tänään työntekijän lähtiessä takaisin kotitoimistolleen.

Näin miehen näkökulmasta katsottuna, jos sitä pehkoa pitää saada kuosiin, niin hyviä tapoja voisi olla letitys. Ainakin minun silmissä nainen näyttää jotenkin enemmän (hyvällä tavalla) naisellisemmalta, jos sillä on jonkinlainen letitys tai poninhäntä. Ympäristö ja miesten silmät kiittäää... ;)

Hehkuvainen kirjoitti...

Ei voi letittää lyhyttä tukkaa :/. Pitkä tukka ei mielestäni lakkaa kaipaakaan (juuri siksi että sen voi sitoa paikalleen ja jos ei sido niin se saa olla villisti leijuva eikä lakattu laatta).

Urpo Turpo kirjoitti...

Senpä takia ne pitemmät hiukset on paremmat (naisilla). :)

Anonyymi kirjoitti...

Tai sitten voi tulla takaisin nykyaikaan sieltä 60-luvulta ja jättää ne tupeeraukset ja hiustököttipehkot sinne. Tosin se ysärimuoti etuheittoineen alkaa taas olla muotia, joten voi olla ettei siitä lakkapöhöstä päästä ihan heti :/

Minun mielestä niistä hajusteista voi kyllä mainita ihan kohteliaasti. On kuitenkin olemassa paljon ihmisiä, jotka ovat hajusteyliherkkiä. En ole itse kovin herkkä, mutta välillä kyllä ottaa henkeen varsinkin jossain bussissa, kun ollaan innostuttu läträämään niiden tuoksujen kanssa. Toinen on myös vanhemmat (ja tosi nuoret) miehet, jotka ovat lätkineet kaksin käsin sitä partavettä. Niihin meinaa välillä tukehtua kyllä.

En itse käytä paljoa hajusteita tai tukkatököttejäkään. Mielestäni hiuksissa on huono leikkaus (eli kampaaja ei osaa asiaansa), jos tukan kuosissa pitämiseen vaaditaan älyttömästi tököttejä.

-Noomi

Urpo Turpo kirjoitti...

Hyvä, että löytyy näinkin monta hajusteetonta/vähätököttistä naista. :)